Thursday, January 23, 2014

[ Tolong hempuk kepala saya! ]


          Pada 27 - 30 September 2013, saya bersama suami menghadiri seminar IJI di Putra World Trade Centre, Kuala Lumpur. Pada mulanya saya menjangkakan ia lebih kurang sama dengan AMP tapi nyata sangkaan saya meleset sama sekali.

         Saya masih ingat bagaimana kami berlari ke stesen LRT Cheras selepas solat subuh kerana mengejar train yang paling awal supaya kami boleh sampai awal dan duduk di seat paling depan. Saya mahu fokus, kalau boleh saya nak tulis setiap butir perkataan yang keluar dari mulut Doc.

           IJI  memang berlainan sekali dari AMP. Apabila kami di beri homework supaya menulis kisah hidup dan fokus kepada apa penyebab utama membuatkan kita nak ubah kehidupan kita, saya jadi takut. Itu tak best...yang lagi best adalah bila  Doc suruh tulis di blog dan link di facebook, saya jadi lagi kecut.....sebab.....blog pun saya tak ada!
     
            Mulanya saya tak faham kenapa kena tulis kisah hidup, kenapa nak buka pekung di dada (eceh), namun disebabkan saya sayang guru saya ini maka saya buat je....redahh jelah....

            Sejak itu saya mula menulis, sebelum ini nak tulis " Assalamualaikum" di status fb pun kena fikir 10 kali. Selalunya baca je status orang dan like je kalau suka.

             Saya tulis pengalaman hidup yang saya telah lalui. Namun melalui penulisan itu, ramai orang sudah mula kenal siapa saya dan yang paling penting ramai yang mula kenal " The Bakers Place". Ramai juga yang like dan terinspirasi dengannya.

            Manusia suka mendengar, membaca, memahami kisah hidup orang lain, lebih-lebih lagi kalau memberi mereka inspirasi. Atau dengan kata ringkasnya "kepoche".

          Terima kasih Doc. Tapikan Doc,..... dah lama saya tak update blog...... Tolonglah ambil  "TUKUL" Thor dan hempuk kepala saya supaya saya dapat banyak idea untuk menulis lagi. 
 

No comments:

Post a Comment