Friday, November 1, 2013

Jariku tidak berwarna lagi.....

                Antara banyak-banyak kek, kek perkahwinan adalah antara kek yang paling sukar dibuat. Ia memerlukan ketelitian dan kemahiran yang lebih pada seorang penghias kek. Kek kahwin pertama yang saya hasilkan adalah pada hari perkahwinan adik-adik saya yang dibuat serentak pada Ogos 2007 iaitu 2 set kek 3 tingkat. Itu juga merupakan kek percubaan sebelum berani mengambil tempahan dari pelanggan. Dengan "skill" yang tidak seberapa itu, saya berusaha menyiapkan kek-kek tersebut dengan bantuan suami dan ditemani anak-anak sehingga jam 3 pagi. 

              " Sekejap ye, sikit lagi kek ibu nak siap dah....." Entah berapa kali ungkapan itu keluar untuk memujuk anak-anak yang bosan menunggu, tak tahu nak main apa dah di dalam kedai. Jari-jari pun dah bewarna merah dan biru. Itulah dia kek kahwin pertamaku. Dari situlah saya mengasah "skill" agar dapat menghasilkan kek kahwin yang lebih menawan dengan lebih pantas.

               Sekarang ini jari-jari saya tidak lagi berwarna, semuanya sekarang staff yang buat, biar jari mereka  pula yang bewarna merah, biru dan kuning....heheh...

www.facebook.com/KedaiKekTheBakersPlace







No comments:

Post a Comment